کلینیک خانه درد

مدرن ترین و پیشرفته ترین کلینیک ارائه دهنده ی خدمات فوق تخصصی

کلینیک خانه درد

مدرن ترین و پیشرفته ترین کلینیک ارائه دهنده ی خدمات فوق تخصصی

خانه درد از سال 1400 به عنوان مدرن ترین و پیشرفته ترین کلینیک ارائه دهنده ی خدمات فوق تخصصی به بیماران داخل و خارج از کشور در زمینه ستون فقرات، ارتوپدی و درد شروع به فعالیت نموده است.
پزشکان این مجموعه را بهترین و مجربترین جراحان فوق تخصص ستون فقرات و ارتوپدی تشکیل داده اند.
ارائه خدمات با استفاده از جدیدترین روش های تشخیصی و درمانی و مدرن ترین تجهیزات پزشکی در سطح استاندارد های بین المللی همگام با مراکز مشهور و معتبر در آمریکا و اروپا میباشد

۴ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هزینه عمل رباط صلیبی زانو چقدر است؟ این عمل چگونه انجام می شود؟ آیا با بیمه ارزان تر است؟ در این مطلب در خصوص تمامی این موضوعات صحبت می کنیم.

آسیب دیدگی رباط صلیبی قدامی به چه معناست؟

رباط صلیبی قدامی (ACL) جزو رباط‌های اصلی زانو می‌باشد. آسیب‌دیدگی این رباط شامل پارگی یا پیچش آن می‌شود. این آسیب‌دیدگی در ورزش‌هایی که مستلزم توقف‌، تغییر مسیر، پرش و پایین‌آمدن‌های ناگهانی هستند – مثل: فوتبال، بسکتبال، راگبی و اسکی آلپاین – شایع است.

بسیاری از افراد در هنگام وقوع آسیب‌دیدگی رباط صلیبی قدامی، از زانوی خود صدایی شبیه “تق” می‌شنوند.

بسته به وخامت آسیب‌دیدگی، معالجه‌ی آن شامل استراحت و انجام تمرینات توانبخشی به‌منظور بازیابی قدرت و استحکام یا قرارگیری تحت عمل جراحی به‌منظور جایگزین کردن رباط پاره‌شده و انجام تمرینات توانبخشی پس از جراحی، می‌باشد.

عمل جراحی پارگی رباط صلیبی چیست و چگونه انجام می شود؟

رباط صلیبی به دلایل مختلفی ممکن است دچار پارگی، کشیدگی یا فشار شود. اگر ACL پاره شود لازم است فرد عمل شود تا رباط صلیبی ترمیم یا جایگزین شود. روش های مختلفی برای ترمیم رباط صلیبی وجود دارد. یکی از این روش ها که بیشتر از دیگر روش ‌ها استفاده می ‌شود آرتروسکوپی زانو است. در این عمل با استفاده از یک میله که مجهز به یک دوربین است وضعیت داخلی مفصل و رباط صلیبی بررسی شده و برای درمان اقدام می شود. جراح می ‌تواند به طور همزمان تصاویر داخل زانو را مشاهده کرده و تغییرات لازم را اعمال کند. این جراحی در اکثر موارد در حالت بیهوشی انجام می ‌شود. در این عمل جراح با استفاده از ابزارهای پزشکی قسمت آسیب دیده و پاره شده را جدا می کند. برای جایگزینی این رباط از تاندون کشکک پا استفاده می شود. این تاندون در جای رباط صلیبی پیوند داده شده و با پیچ مخصوص محکم می شود.

هزینه عمل رباط صلیبی

هزینه عمل رباط صلیبی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. روش جراحی یکی از عواملی است که هزینه های عمل را تحت تاثیر قرار می دهد. عمل رباط صلیبی به شیوه بسته (آرتروسکوپی) در مقایسه با روش باز بیشتر ارزیابی می ‌شود. البته این‌ موضوع در کنار مزایای بسیار عنوان ‌شده برای عمل بسته و دوران نقاهت کوتاه ‌تر قابل ‌چشم‌ پوشی است. سایر عوامل تاثیرگذار عبارتند از:
تخصص پزشک
موقعیت جغرافیایی
داروهای تجویزی پزشک
نوع بیمارستان یا کلینیک
خدمات ارائه ‌شده در جراحی
وضعیت زانو و شدت آسیب وارده
آزمایشات انجام‌ شده قبل عمل جراحی
تجهیزات مورد استفاده برای عمل جراحی

برای آشنایی بیشتر با هزینه عمل رباط صلیبی زانو در تهران با بیمه اینجا کلیک کنید.

روند بهبودی پس از عمل

  • در اغلب مواقع بیماران پس از آنکه این عمل را انجام می‌دهند، همان روز یا یک روز بعد از عمل، بسته به شرایطشان به خانه باز می‌گردند. بیماران باید پس از بیهوشی با کمک عصا کمی قدم بزنند.
  • در خصوص دوش گرفتن پس از عمل نمی‌توان خودسرانه تصمیم گرفت، باید طبق دستور و توصیه پزشک عمل کرد.
  • جراحان ارتوپد پس از آن که عمل را انجام می‌دهند به بیماران توصیه می‌کنند که استراحت کافی داشته باشند و تا چندین روز، کمپرس یخ را بر قسمتی که جراحی شده قرار دهند تا تورم کاهش یابد.
  • معمولا بیماران طی چهار الی هشت هفته پس از عمل می‌توانند مجدد فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرند و همانند گذشته به‌راحتی راه بروند.
  • تحقیقاتی که در این خصوص انجام شده نشان می‌دهد، اغلب ورزشکارانی که این عمل جراحی را انجام داده‌اند، پس از هشت ماه مجددا توانسته‌اند به ورزش حرفه‌ای خود بپردازند.
  • بیماران باید برای بهبود محل جراحت حتما طبق دستور پزشک پانسمان خود را تعویض کنند و همیشه زخم را کاملا تمیز نگهدارند.
  • Pain House
  • ۰
  • ۰

عمل ترمیم مینیسک زانو، یکی از روشهای درمان در اثر پارگی مینیسک است. پارگی مینیسک (meniscus tear) هم یکی از آسیب های شایع زانو است که در اثر پیچ خوردگی یا خم شدن مفصل زانو ایجاد میشود. شدت آسیب و پارگی، به وزن و سرعت فشار وارد آمده به زانو بستگی دارد. به عبارت دیگر، هرچه زانو بیشتر به سمت داخل چرخانده شود (یعنی شدت خم شدن زانو در اثر ضربه بیشتر باشد)، خطر آسیب دیدن مینیسک هم بیشتر میشود. درمان مینیسک زانو از طریق جراحی، یکی از تخصصهای جراح و متخصص زانو است که در این مطلب بیشتر به آن پرداخته میشود.

آناتومی مینیسک

 

 

مینیسک متشکل از بافت هایی شبیه غضروف می باشد .با ین تفاوت که در مقایسه با غضروف استحکام بیشتری دارد و مانند لاستیک ارتجاع پذیر می باشد. مینیسک ها شبیه بالشتکی هستند که بین دو استخوان اصلی زانو ( استخوان ران و ساق پا ) جای گرفته اند و موظف هستند ضربه های ناگهانی که در اثر فعالیت های مختلف ممکن است به زانو وارد شود را کنترل و جذب کنند.

 

هنگام دویدن هر دفعه که کف پای ما زمین می خورد ، در ناحیه مفصل زانو ، استخوان ران و ساق پا ، با شدت به هم کوبیده می شوند و مینیسک با جای گیری میان این دو استخوان از شدت ضربه وارده می کاهد.

 

 

جراحی برداشتن مینیسک

در صورتی که آسیب‌دیدگی مینیسک به قدری شدید باشد که نتوان آن را ترمیم نمود، احتمالاً لازم است قطعه پاره شده آن از طریق جراحی برداشته یا بریده شود. اما بدون وجود مینیسک که به عنوان ضربه‌گیر در مفصل زانو عمل می‌کند، ممکن است بیمار در آینده دچار زانو درد مداوم و آرتروز زانو شود.

 

برای بسیاری از بیماران مسن که به این عارضه دچار می‌شوند، ممکن است از عمل جراحی تعویض مفصل زانو انجام شود. اما برای افراد جوان و فعالی که سن کمتر از ۵۵ سال دارند، شاید بهتر باشد که از عمل دیگری به نام جراحی پیوند مینیسک استفاده شود. در طی عمل جراحی پیوند مینیسک، غضروف آسیب‌دیده با یک غضروف اهدایی جایگزین می‌شود.

 

جراحی پیوند مینیسک برای همه افراد گزینه مناسبی نیست. در واقع اگر شما سابقه ابتلاء به آرتروز زانو داشته باشید، جراحی پیوند مینیسک نمی‌تواند کمکی به شما بکند. اما در بعضی از بیماران، این روش می‌تواند نتایج بسیار خوبی داشته باشد و درد زانو را تا حد زیادی کاهش دهد. انتخاب روش درمانی مناسب در این عارضه با دقت در گزینش بهترین متخصص ارتوپد و مراجعه به ایشان، امکان‌پذیر است.

برای آشنایی با هزینه عمل مینیسک زانو با ارزان ترین روش درمانی اینجا کلیک کنید.

دوره نقاهت عمل مینیسک زانو چقدر طول می کشد؟

دوره نقاهت عمل مینیسک زانو بستگی به عوامل مختلفی نظیر:

 

-اینکه پارگی زانو چقدر شدید است

 

-اینکه پارگی مینیسک از چه نوعی است

 

-چه عمل جراحی برای درمان پارگی انجام شده است( عمل بازسازی بوده یا جراحی کامل انجام گرفته )

 

-سن بیمار ( افراد پیر دوره نقاهت طولانی تری نسبت به افراد جوان دارند)

 

-سلامت عمومی ( معمولا افراد سالم بدون هیچ بیماری زمینه ای پس از 4هفته بهبود میابند)

 

در صورتی که تمامی شرایط ذکر شده در یک فرد رعایت شده باشد؛ بهبودی کامل پارگی مینیسک زانو چهار تا شش هفته طول می کشد. البته باز هم این مقدار تقریبی است و در هر فردی نرخ بهبودی متفاوت است.

 

رعایت دستورالعمل ها و مراقبت های لازم در دوران نقاهت عمل مینیسک زانو، از دیگر عوامل مهمی است که در بهبودی و کوتاه شدن دوره نقاهت موثر است. پس برای بهبودی سریعتر باید به چنین مراقبت هایی توجه ویژه ای داشته باشید:

 

از زخم ها به خوبی مراقبت کنید.

 

تا یک ماه پس از جراحی از خم و راست کردن زانو ها خودداری کنید

 

برای کنترل درد های خود از داروهای مسکن که پزشک تجویز کرده، استفاده کنید

 

برنامه توانبخشی پس از عمل مینیسک زانو را جدی بگیرید.

 

از فعالیت هایی که ضربه شدیدی را به زانو وارد می کنید؛ اجتناب کنید.

تغذیه بعد از عمل مینیسک زانو

مصرف شیر، لبنیات، گوشت، میوه و سبزیجات بعد از عمل به افزایش روند بهبودی کمک می‌کند. انواع محصولات پروتئینی مانند گوشت قرمز، مرغ و غذاهای دریایی نقش موثری دارند. به منظور بازسازی بافت‌ها و استخوان‌ها، مصرف مواد حاوی اسید‌آمینه، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های A، E و C موجود در مواد طبیعی یا کپسول‌های مولتی ویتامین توصیه می‌شود.

 

کلسیم موجود در اسیدهای چرب مانند امگا ۳ با مصرف غذاهای دریایی یا قرص‌های روغن ماهی، شرایط مورد نیاز جهت بازسازی استخوان‌ها را فراهم می‌کند. ولی دقت داشته باشید در خوردن غذاها زیاده‌روی نکنید و از خوردن کله پاچه، قلم و پای مرغ که به غلط رواج یافته‌اند، خودداری کنید. زیرا باعث اضافه وزن شده و منجر به فشار اضافی به مینیسک زانو می‌شوند.

  • Pain House
  • ۰
  • ۰

در این مطلب قصد داریم تا در خصوص عمل پروتز زانو و نکاتی که باید قبل و بعد از آن رعایت کنید صحبت کنیم؛ توصیه می کنیم حتما تا انتها همراه ما باشید.

عمل پروتز زانو

جراحی تعویض زانو – که به عنوان آرتروپلاستی زانو (ARTH-row-plas-ee) نیز شناخته می شود – می تواند به تسکین درد و بازگرداندن عملکرد مفاصل زانو به شدت بیمار کمک کند. این روش شامل بریدن استخوان و غضروف آسیب دیده از استخوان ران، ساق پا و کاسه زانو و جایگزینی آن با یک مفصل مصنوعی (پروتز) ساخته شده از آلیاژهای فلزی، پلاستیک های درجه یک و پلیمرها است.

جراح ارتوپد در تعیین اینکه آیا جایگزینی زانو برای شما مناسب است یا خیر، دامنه حرکت، ثبات و قدرت زانوی شما را ارزیابی می کند. اشعه ایکس به تعیین میزان آسیب کمک می کند.

پزشک شما با در نظر گرفتن سن، وزن، سطح فعالیت، اندازه و شکل زانو و سلامت کلی شما می‌تواند از بین انواع پروتزها و تکنیک‌های جراحی تعویض زانو انتخاب کند.

قبل از عمل

جراحی تعویض مفصل زانو نیاز به بیهوشی دارد. نظرات و اولویت‌های شما به تیم کمک می‌کند تا تصمیم بگیرد که آیا از بیهوشی عمومی استفاده کند، که شما را بیهوش می‌کند یا از بی‌حسی نخاعی، که شما را بیدار می‌کند اما نمی‌توانید درد را از کمر به پایین احساس کنید.

قبل، حین و بعد از عمل به شما یک آنتی بیوتیک داخل وریدی داده می شود تا از عفونت بعد از جراحی جلوگیری کنید. همچنین ممکن است به شما یک بلوک عصبی در اطراف زانو داده شود تا آن را بی حس کند. بی حسی بعد از عمل به تدریج از بین می رود.

برای آشنایی بیشتر با عمل پروتز زانو و 1 فیلم جراحی اینجا کلیک کنید.

در طول روش

زانوی شما در حالت خمیده قرار می گیرد تا تمام سطوح مفصل در معرض دید قرار گیرد. پس از ایجاد برشی به طول حدود 6 تا 10 اینچ (15 تا 25 سانتی‌متر)، جراح شما کاسه زانو را کنار گذاشته و سطوح آسیب‌دیده مفصل را برش می‌دهد.

پس از آماده سازی سطوح مفصلی، جراح قطعات مفصل مصنوعی را متصل می کند. قبل از بستن برش، زانوی شما را خم می‌کند و می‌چرخاند و آن را برای اطمینان از عملکرد مناسب آزمایش می‌کند. عمل جراحی حدود دو ساعت طول می کشد.

بعد از عمل

برای یک تا دو ساعت به اتاق ریکاوری منتقل خواهید شد. مدت زمان ماندن پس از جراحی به نیازهای فردی شما بستگی دارد. بسیاری از مردم می توانند همان روز به خانه بروند. داروهای تجویز شده توسط پزشک باید به کنترل درد کمک کنند.

شما تشویق می‌شوید که پا و مچ پا را حرکت دهید، که جریان خون را در ماهیچه‌های پای شما افزایش می‌دهد و به جلوگیری از تورم و لخته شدن خون کمک می‌کند. احتمالاً رقیق‌کننده‌های خون دریافت می‌کنید و برای محافظت بیشتر در برابر تورم و لخته شدن، از شلنگ یا چکمه‌های فشاری استفاده می‌کنید.

از شما خواسته می شود تمرینات تنفسی مکرر انجام دهید و به تدریج سطح فعالیت خود را افزایش دهید. یک فیزیوتراپ به شما نشان می دهد که چگونه زانوی جدید خود را ورزش دهید. پس از خروج از بیمارستان، فیزیوتراپی را در خانه یا در یک مرکز ادامه خواهید داد.

تمرینات خود را به طور منظم طبق دستور انجام دهید. برای بهترین بهبودی، تمام دستورالعمل های تیم مراقبت خود را در مورد مراقبت از زخم، رژیم غذایی و ورزش دنبال کنید.

  • Pain House
  • ۰
  • ۰

در این مطلب قصد داریم تا در خصوص جراحی ستون فقرات، انواع روش های آن و معرفی بهترین روش صحبت کنیم، بنابراین اگر به مشکلات ستون فقراتی دچار هستید و به دنبال یک روش ایمن با نیتجه صد در صد می باشید؛ توصیه می کنیم حتما تا انتها همراه ما باشید.

 

آیا نیاز به جراحی کمر دارید؟

 

 

 

 

 

اگر درمان‌های محافظه‌کارانه مؤثر نبوده و درد شما مداوم و ناتوان کننده است، جراحی کمر ممکن است یک گزینه باشد. جراحی کمر اغلب به طور قابل پیش‌بینی‌تری درد یا بی‌حسی مرتبط با یک یا هر دو دست یا پا را کاهش می‌دهد.

 

این علائم اغلب به دلیل فشرده شدن اعصاب در ستون فقرات شما ایجاد می شود. اعصاب ممکن است به دلایل مختلفی فشرده شوند، از جمله:

 

مشکلات دیسک دیسک های برآمده یا پاره شده (فتق) - بالشتک های لاستیکی که استخوان های ستون فقرات شما را از هم جدا می کنند - گاهی اوقات می توانند به شدت به عصب نخاعی فشار بیاورند و بر عملکرد آن تأثیر بگذارند.

 

رشد بیش از حد استخوان. استئوآرتریت می تواند منجر به خار استخوان در ستون فقرات شما شود. این استخوان اضافی معمولاً مفاصل لولا را در قسمت پشتی ستون فقرات تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند فضای موجود برای عبور اعصاب از سوراخ های ستون فقرات را محدود کند.

 

تعیین علت دقیق کمردرد می تواند بسیار دشوار باشد، حتی اگر اشعه ایکس نشان دهد که مشکل دیسک یا خار استخوانی دارید. اشعه ایکس که به دلایل دیگر گرفته می شود، اغلب دیسک های بیرون زده یا فتق را نشان می دهد که هیچ علامتی ایجاد نمی کند و نیازی به درمان ندارد.

 

برای آشنایی با جدید ترین روش جراحی ستون فقرات با درمان قطعی اینجا کلیک کنید.

 

انواع جراحی کمر

انواع مختلف جراحی کمر عبارتند از:

 

دیسککتومی این شامل برداشتن قسمت فتق دیسک برای تسکین تحریک و التهاب عصب است. دیسککتومی معمولاً شامل برداشتن کامل یا جزئی قسمت پشتی مهره (لامینا) برای دسترسی به دیسک پاره شده است.

 

لامینکتومی این روش شامل برداشتن استخوان روی کانال نخاعی است. کانال نخاعی را بزرگ می کند و برای کاهش فشار عصبی ناشی از تنگی نخاع انجام می شود.

 

ذوب. همجوشی ستون فقرات به طور دائم دو یا چند استخوان را در ستون فقرات شما به هم متصل می کند. این می تواند درد را با افزودن ثبات به شکستگی ستون فقرات تسکین دهد. گاهی اوقات برای از بین بردن حرکت دردناک بین مهره ها که می تواند ناشی از تحلیل رفتن یا آسیب دیسک باشد استفاده می شود.

 

دیسک های مصنوعی دیسک های مصنوعی کاشته شده یک جایگزین درمانی برای همجوشی ستون فقرات برای حرکت دردناک بین دو مهره به دلیل دیسک تحلیل رفته یا آسیب دیده است. اما این دستگاه های نسبتا جدید برای اکثر مردم گزینه ای نیستند.

 

جراحی کم تهاجمی ستون فقرات

به طور کلی، هدف از جراحی با حداقل تهاجم ستون فقرات (MIS) تثبیت استخوان‌های مهره‌ای و مفاصل ستون فقرات و/یا کاهش فشار وارده به اعصاب ستون فقرات است - اغلب در نتیجه شرایطی مانند بی‌ثباتی ستون فقرات، خارهای استخوانی، فتق دیسک، اسکولیوز یا تومورهای ستون فقرات

 

برخلاف جراحی باز ستون فقرات، روش‌های جراحی کم تهاجمی می‌توانند سریع‌تر، ایمن‌تر و نیاز به زمان بهبودی کمتری داشته باشند. به دلیل کاهش تروما به عضلات و بافت های نرم (در مقایسه با روش های باز)، مزایای بالقوه عبارتند از:

 

  • نتایج زیبایی بهتر از برش های پوستی کوچکتر (گاهی به اندازه چند میلی متر)
  • از دست دادن خون کمتر در اثر جراحی
  • کاهش خطر آسیب عضلانی، زیرا نیاز به برش کمتر یا بدون نیاز به عضله است
  • کاهش خطر عفونت و درد بعد از عمل
  • بهبودی سریعتر از جراحی و توانبخشی کمتری لازم است
  • کاهش اتکا به داروهای مسکن پس از جراحی

علاوه بر این، برخی از جراحی‌های MIS به‌عنوان روش‌های سرپایی انجام می‌شوند و فقط از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کنند - بنابراین خطر کمتری برای واکنش نامطلوب به بیهوشی عمومی وجود دارد.

 

مانند هر روش جراحی، مهم نیست که چقدر حداقل باشد، خطرات خاصی وجود دارد که شامل موارد زیر است، اما به آنها محدود نمی شود:

 

  • واکنش نامطلوب احتمالی به داروی بیهوشی
  • از دست دادن خون غیرمنتظره در طول عمل
  • عفونت های موضعی، مهم نیست که ناحیه برش چقدر کوچک است

و اگرچه غیرمعمول است، اما همیشه احتمال کمی وجود دارد که عمل جراحی اولیه MIS تکمیل نشود، که به عمل دوم یا جراحی باز کامل نیاز دارد.

  • Pain House