کلینیک خانه درد

مدرن ترین و پیشرفته ترین کلینیک ارائه دهنده ی خدمات فوق تخصصی

کلینیک خانه درد

مدرن ترین و پیشرفته ترین کلینیک ارائه دهنده ی خدمات فوق تخصصی

خانه درد از سال 1400 به عنوان مدرن ترین و پیشرفته ترین کلینیک ارائه دهنده ی خدمات فوق تخصصی به بیماران داخل و خارج از کشور در زمینه ستون فقرات، ارتوپدی و درد شروع به فعالیت نموده است.
پزشکان این مجموعه را بهترین و مجربترین جراحان فوق تخصص ستون فقرات و ارتوپدی تشکیل داده اند.
ارائه خدمات با استفاده از جدیدترین روش های تشخیصی و درمانی و مدرن ترین تجهیزات پزشکی در سطح استاندارد های بین المللی همگام با مراکز مشهور و معتبر در آمریکا و اروپا میباشد

  • ۰
  • ۰

هزینه عمل رباط صلیبی زانو چقدر است؟ این عمل چگونه انجام می شود؟ آیا با بیمه ارزان تر است؟ در این مطلب در خصوص تمامی این موضوعات صحبت می کنیم.

آسیب دیدگی رباط صلیبی قدامی به چه معناست؟

رباط صلیبی قدامی (ACL) جزو رباط‌های اصلی زانو می‌باشد. آسیب‌دیدگی این رباط شامل پارگی یا پیچش آن می‌شود. این آسیب‌دیدگی در ورزش‌هایی که مستلزم توقف‌، تغییر مسیر، پرش و پایین‌آمدن‌های ناگهانی هستند – مثل: فوتبال، بسکتبال، راگبی و اسکی آلپاین – شایع است.

بسیاری از افراد در هنگام وقوع آسیب‌دیدگی رباط صلیبی قدامی، از زانوی خود صدایی شبیه “تق” می‌شنوند.

بسته به وخامت آسیب‌دیدگی، معالجه‌ی آن شامل استراحت و انجام تمرینات توانبخشی به‌منظور بازیابی قدرت و استحکام یا قرارگیری تحت عمل جراحی به‌منظور جایگزین کردن رباط پاره‌شده و انجام تمرینات توانبخشی پس از جراحی، می‌باشد.

عمل جراحی پارگی رباط صلیبی چیست و چگونه انجام می شود؟

رباط صلیبی به دلایل مختلفی ممکن است دچار پارگی، کشیدگی یا فشار شود. اگر ACL پاره شود لازم است فرد عمل شود تا رباط صلیبی ترمیم یا جایگزین شود. روش های مختلفی برای ترمیم رباط صلیبی وجود دارد. یکی از این روش ها که بیشتر از دیگر روش ‌ها استفاده می ‌شود آرتروسکوپی زانو است. در این عمل با استفاده از یک میله که مجهز به یک دوربین است وضعیت داخلی مفصل و رباط صلیبی بررسی شده و برای درمان اقدام می شود. جراح می ‌تواند به طور همزمان تصاویر داخل زانو را مشاهده کرده و تغییرات لازم را اعمال کند. این جراحی در اکثر موارد در حالت بیهوشی انجام می ‌شود. در این عمل جراح با استفاده از ابزارهای پزشکی قسمت آسیب دیده و پاره شده را جدا می کند. برای جایگزینی این رباط از تاندون کشکک پا استفاده می شود. این تاندون در جای رباط صلیبی پیوند داده شده و با پیچ مخصوص محکم می شود.

هزینه عمل رباط صلیبی

هزینه عمل رباط صلیبی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. روش جراحی یکی از عواملی است که هزینه های عمل را تحت تاثیر قرار می دهد. عمل رباط صلیبی به شیوه بسته (آرتروسکوپی) در مقایسه با روش باز بیشتر ارزیابی می ‌شود. البته این‌ موضوع در کنار مزایای بسیار عنوان ‌شده برای عمل بسته و دوران نقاهت کوتاه ‌تر قابل ‌چشم‌ پوشی است. سایر عوامل تاثیرگذار عبارتند از:
تخصص پزشک
موقعیت جغرافیایی
داروهای تجویزی پزشک
نوع بیمارستان یا کلینیک
خدمات ارائه ‌شده در جراحی
وضعیت زانو و شدت آسیب وارده
آزمایشات انجام‌ شده قبل عمل جراحی
تجهیزات مورد استفاده برای عمل جراحی

برای آشنایی بیشتر با هزینه عمل رباط صلیبی زانو در تهران با بیمه اینجا کلیک کنید.

روند بهبودی پس از عمل

  • در اغلب مواقع بیماران پس از آنکه این عمل را انجام می‌دهند، همان روز یا یک روز بعد از عمل، بسته به شرایطشان به خانه باز می‌گردند. بیماران باید پس از بیهوشی با کمک عصا کمی قدم بزنند.
  • در خصوص دوش گرفتن پس از عمل نمی‌توان خودسرانه تصمیم گرفت، باید طبق دستور و توصیه پزشک عمل کرد.
  • جراحان ارتوپد پس از آن که عمل را انجام می‌دهند به بیماران توصیه می‌کنند که استراحت کافی داشته باشند و تا چندین روز، کمپرس یخ را بر قسمتی که جراحی شده قرار دهند تا تورم کاهش یابد.
  • معمولا بیماران طی چهار الی هشت هفته پس از عمل می‌توانند مجدد فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرند و همانند گذشته به‌راحتی راه بروند.
  • تحقیقاتی که در این خصوص انجام شده نشان می‌دهد، اغلب ورزشکارانی که این عمل جراحی را انجام داده‌اند، پس از هشت ماه مجددا توانسته‌اند به ورزش حرفه‌ای خود بپردازند.
  • بیماران باید برای بهبود محل جراحت حتما طبق دستور پزشک پانسمان خود را تعویض کنند و همیشه زخم را کاملا تمیز نگهدارند.
  • ۰۱/۰۴/۲۷
  • Pain House

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی