کلینیک خانه درد

مدرن ترین و پیشرفته ترین کلینیک ارائه دهنده ی خدمات فوق تخصصی

کلینیک خانه درد

مدرن ترین و پیشرفته ترین کلینیک ارائه دهنده ی خدمات فوق تخصصی

خانه درد از سال 1400 به عنوان مدرن ترین و پیشرفته ترین کلینیک ارائه دهنده ی خدمات فوق تخصصی به بیماران داخل و خارج از کشور در زمینه ستون فقرات، ارتوپدی و درد شروع به فعالیت نموده است.
پزشکان این مجموعه را بهترین و مجربترین جراحان فوق تخصص ستون فقرات و ارتوپدی تشکیل داده اند.
ارائه خدمات با استفاده از جدیدترین روش های تشخیصی و درمانی و مدرن ترین تجهیزات پزشکی در سطح استاندارد های بین المللی همگام با مراکز مشهور و معتبر در آمریکا و اروپا میباشد

  • ۰
  • ۰

بهترین روش برای درمان دیسک کمر چه می باشد؟ روش های جراحی برای کمر چگونه است؟ تفاوت جراحی باز و بسته در چیست؟ در این مطلب در خصوص تمامی این مطالب صحبت خواهیم کرد.

چه زمانی برای کمردرد باید به جراح ستون فقرات مراجعه کرد؟

به طور معمول، عمل جراحی ستون فقرات به عنوان یک گزینه پس از یک دوره درمان بدون جراحى (مانند دارویی، فیزیوتراپی، تزریق و ورزش) انتخاب مى شود. تصمیم گیری در مورد جراحی ستون فقرات به میزان زیادی به علائم شما (به عنوان مثال، میزان درد، توانایی انجام فعالیت های روزمره)، فوریت در جراحی و عوارض آن بستگی دارد.

برای برخی از انواع درد، تکنیک های جراحی کم تر تهاجمی گزینه هایی برای تسکین سریع درد هستند. برای انواع درد دیگر، مداخله جراحی مناسب نیست و اغلب توصیه می شود تا پیش از عمل جراحی چند گزینه محافظه کارانه را دنبال کنید.

انواع جراحی های ستون فقرات

جهت درمان بیماری های دیسک کمر و یا دیگر اختلالات ستون فقرات روش های جراحی مختلفی وجود دارد که از مهم ترین این روش ها عبارتنداز:
-جراحی لامینکتومی
-جراحی میکروسکوپی
-جراحی اندوسکوپی
-جراحی باز ستون فقرات
-جراحی کم تهاجمی ستون فقرات

برای آشنایی بیشتر با سریع ترین روش درمان دیسک کمر اینجا کلیک کنید.

جراحی ستون فقرات به درمان چه مشکلاتی کمک می کند؟

  • مشکلات موجود در بازوها و پاها که منشا عصبی دارند
  • افراد مبتلا به اسکولوزیس (انحنای غیر طبیعی در ستون فقرات)
  • مشکلات مربوط به دیسک
  • افرادی که از پشت درد و گردن درد ناشی از مشکلات ستون فقرات رنج می برند

جراحی دیسک کمر بسته چیست؟

جراحی دیسک کمر به طریقه بسته یعنی جراحی که از چاقو استفاده نمی شود  و برشی داده نمی شود. بلکه سوراخی در داخل پوست ایجاد می شود که از طریق آن سوزن یا آندوسکوپ وارد فضای دیسکی میشود بنابراین جراحی بسته کمر دو نوع است :  یک نوع جراحی لیزری کمر و نوع دیگر جراحی آندوسکوپی دیسک کمر می باشد.

جراحی دیسک کمر باز چیست؟

جراحی دیسک کمر باز،  جراحی است  که در آن از چاقو استفاده می‌شود و یک شکاف در پشت بیمار داده می‌شود. سپس عضله ها به کناری زده می‌شود و قسمتی از استخوان ستون مهره ها که لامینا نامیده می‌شود برداشته می‌شود و ریشه عصبی به کناری کشیده می شود و از پشت ریشه عصبی دیسک خارج می‌شود این جراحی معمولاً با کمک میکروسکوپ انجام می‌شود.

تفاوت عمده بین جراحی سنتی و کم تهاجم دیسک کمر چیست؟

جراحی سنتی یا باز ستون فقرات شامل باز شدن تمام ناحیه درمان می شود. در جراحی کم تهاجم، ناحیه درمان به مقدار بسیار کمتر باز شده و در بسیاری از موارد بهبود فرد سریع تر انجام می شود. در جراحی کم تهاجم جهت دستیابی به نتایجی یکسان با جراحی باز، معمولا از اطلاعات بیشتری همچون تصویر برداری CAT، تصاویر 3 بعدی و… استفاده می شود. صرف نظر از نوع جراحی، اهداف بلند مدت یکسان هستند. هدف از انجام جراحی بهبود کلی علائم یا جلوگیری از تحلیل روی بیشتر است.

ما در فرایند های خود خواهان خونریزی کمتر، کاهش مدت بستری در بیمارستان، بهبود سریع تر و کاهش احتمال ابتلا به عفونت هستیم. عمل دیسک کمر یک آسیب کنترل شده است. به همین دلیل، ما سعی بر آن داریم که تا حد امکان، مزایای جراحی را برای بیمار به حداکثر و آسیب های آن را به حداقل برسانیم. در صورتی که تکنیک یا ابزاری جهت دستیابی به این اهداف وجود داشته باشد ما همواره از آن در کلینیک خود بهره می گیریم. همچنین، تکنیک ها و روش هایی که تاثیر گذاری آن ها اثبات نشده در این مرکز به کار گرفته نخواهند شد.

پزشک متخصص جراحی ستون فقرات

جراحان ارتوپدی و سیستم مغز و اعصاب هر دو می توانند مشکلات ستون فقرات را درمان کنند. قبلاً این اعتقاد وجود داشت که اگر فرد بیمار دارای مشکلات با اهمیت در سیستم عصبی خود باشد، بهتر است از جراح ستون فقرات و مغز و اعصاب برای درمان خود مثل جراحی بسته ستون فقرات استفاده کند، اما این تصور دیگر درست نیست. امروزه بیان می شود هنگام مواجه شدن با این مشکلات لازم است از خدمات فرد یا متخصصی استفاده شود که دارای تخصص کافی در ارتباط با مشکلات ستون فقرات و به عبارتی متخصص کمر و ستون فقرات و دارای تخصص در جراحی آن باشد..
در زمان تصمیم گیری در مورد جراحی، نقش جراح ستون فقرات، آموزش شما و کمک به فرآیند تصمیم گیری میباشد و اطلاعاتی در مورد طیف وسیعی از گزینه ها به شما ارائه خواهند داد و آنچه از لحاظ فنی امکان پذیر است، مشکل و خطر روش و مزایای بالقوه آن را توصیف مى کند. بنابراین مهم است که جراح ستون فقراتى را انتخاب کنید که اطلاعات صحیحی به شما ارائه دهد.

  • ۰۱/۰۵/۰۲
  • Pain House

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی