کلینیک خانه درد

مدرن ترین و پیشرفته ترین کلینیک ارائه دهنده ی خدمات فوق تخصصی

کلینیک خانه درد

مدرن ترین و پیشرفته ترین کلینیک ارائه دهنده ی خدمات فوق تخصصی

خانه درد از سال 1400 به عنوان مدرن ترین و پیشرفته ترین کلینیک ارائه دهنده ی خدمات فوق تخصصی به بیماران داخل و خارج از کشور در زمینه ستون فقرات، ارتوپدی و درد شروع به فعالیت نموده است.
پزشکان این مجموعه را بهترین و مجربترین جراحان فوق تخصص ستون فقرات و ارتوپدی تشکیل داده اند.
ارائه خدمات با استفاده از جدیدترین روش های تشخیصی و درمانی و مدرن ترین تجهیزات پزشکی در سطح استاندارد های بین المللی همگام با مراکز مشهور و معتبر در آمریکا و اروپا میباشد

  • ۰
  • ۰

در این مطلب قصد داریم تا در خصوص عمل پروتز زانو و نکاتی که باید قبل و بعد از آن رعایت کنید صحبت کنیم؛ توصیه می کنیم حتما تا انتها همراه ما باشید.

عمل پروتز زانو

جراحی تعویض زانو – که به عنوان آرتروپلاستی زانو (ARTH-row-plas-ee) نیز شناخته می شود – می تواند به تسکین درد و بازگرداندن عملکرد مفاصل زانو به شدت بیمار کمک کند. این روش شامل بریدن استخوان و غضروف آسیب دیده از استخوان ران، ساق پا و کاسه زانو و جایگزینی آن با یک مفصل مصنوعی (پروتز) ساخته شده از آلیاژهای فلزی، پلاستیک های درجه یک و پلیمرها است.

جراح ارتوپد در تعیین اینکه آیا جایگزینی زانو برای شما مناسب است یا خیر، دامنه حرکت، ثبات و قدرت زانوی شما را ارزیابی می کند. اشعه ایکس به تعیین میزان آسیب کمک می کند.

پزشک شما با در نظر گرفتن سن، وزن، سطح فعالیت، اندازه و شکل زانو و سلامت کلی شما می‌تواند از بین انواع پروتزها و تکنیک‌های جراحی تعویض زانو انتخاب کند.

قبل از عمل

جراحی تعویض مفصل زانو نیاز به بیهوشی دارد. نظرات و اولویت‌های شما به تیم کمک می‌کند تا تصمیم بگیرد که آیا از بیهوشی عمومی استفاده کند، که شما را بیهوش می‌کند یا از بی‌حسی نخاعی، که شما را بیدار می‌کند اما نمی‌توانید درد را از کمر به پایین احساس کنید.

قبل، حین و بعد از عمل به شما یک آنتی بیوتیک داخل وریدی داده می شود تا از عفونت بعد از جراحی جلوگیری کنید. همچنین ممکن است به شما یک بلوک عصبی در اطراف زانو داده شود تا آن را بی حس کند. بی حسی بعد از عمل به تدریج از بین می رود.

برای آشنایی بیشتر با عمل پروتز زانو و 1 فیلم جراحی اینجا کلیک کنید.

در طول روش

زانوی شما در حالت خمیده قرار می گیرد تا تمام سطوح مفصل در معرض دید قرار گیرد. پس از ایجاد برشی به طول حدود 6 تا 10 اینچ (15 تا 25 سانتی‌متر)، جراح شما کاسه زانو را کنار گذاشته و سطوح آسیب‌دیده مفصل را برش می‌دهد.

پس از آماده سازی سطوح مفصلی، جراح قطعات مفصل مصنوعی را متصل می کند. قبل از بستن برش، زانوی شما را خم می‌کند و می‌چرخاند و آن را برای اطمینان از عملکرد مناسب آزمایش می‌کند. عمل جراحی حدود دو ساعت طول می کشد.

بعد از عمل

برای یک تا دو ساعت به اتاق ریکاوری منتقل خواهید شد. مدت زمان ماندن پس از جراحی به نیازهای فردی شما بستگی دارد. بسیاری از مردم می توانند همان روز به خانه بروند. داروهای تجویز شده توسط پزشک باید به کنترل درد کمک کنند.

شما تشویق می‌شوید که پا و مچ پا را حرکت دهید، که جریان خون را در ماهیچه‌های پای شما افزایش می‌دهد و به جلوگیری از تورم و لخته شدن خون کمک می‌کند. احتمالاً رقیق‌کننده‌های خون دریافت می‌کنید و برای محافظت بیشتر در برابر تورم و لخته شدن، از شلنگ یا چکمه‌های فشاری استفاده می‌کنید.

از شما خواسته می شود تمرینات تنفسی مکرر انجام دهید و به تدریج سطح فعالیت خود را افزایش دهید. یک فیزیوتراپ به شما نشان می دهد که چگونه زانوی جدید خود را ورزش دهید. پس از خروج از بیمارستان، فیزیوتراپی را در خانه یا در یک مرکز ادامه خواهید داد.

تمرینات خود را به طور منظم طبق دستور انجام دهید. برای بهترین بهبودی، تمام دستورالعمل های تیم مراقبت خود را در مورد مراقبت از زخم، رژیم غذایی و ورزش دنبال کنید.

  • ۰۱/۰۴/۱۵
  • Pain House

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی