کلینیک خانه درد

مدرن ترین و پیشرفته ترین کلینیک ارائه دهنده ی خدمات فوق تخصصی

کلینیک خانه درد

مدرن ترین و پیشرفته ترین کلینیک ارائه دهنده ی خدمات فوق تخصصی

خانه درد از سال 1400 به عنوان مدرن ترین و پیشرفته ترین کلینیک ارائه دهنده ی خدمات فوق تخصصی به بیماران داخل و خارج از کشور در زمینه ستون فقرات، ارتوپدی و درد شروع به فعالیت نموده است.
پزشکان این مجموعه را بهترین و مجربترین جراحان فوق تخصص ستون فقرات و ارتوپدی تشکیل داده اند.
ارائه خدمات با استفاده از جدیدترین روش های تشخیصی و درمانی و مدرن ترین تجهیزات پزشکی در سطح استاندارد های بین المللی همگام با مراکز مشهور و معتبر در آمریکا و اروپا میباشد

  • ۰
  • ۰

عمل ترمیم مینیسک زانو، یکی از روشهای درمان در اثر پارگی مینیسک است. پارگی مینیسک (meniscus tear) هم یکی از آسیب های شایع زانو است که در اثر پیچ خوردگی یا خم شدن مفصل زانو ایجاد میشود. شدت آسیب و پارگی، به وزن و سرعت فشار وارد آمده به زانو بستگی دارد. به عبارت دیگر، هرچه زانو بیشتر به سمت داخل چرخانده شود (یعنی شدت خم شدن زانو در اثر ضربه بیشتر باشد)، خطر آسیب دیدن مینیسک هم بیشتر میشود. درمان مینیسک زانو از طریق جراحی، یکی از تخصصهای جراح و متخصص زانو است که در این مطلب بیشتر به آن پرداخته میشود.

آناتومی مینیسک

 

 

مینیسک متشکل از بافت هایی شبیه غضروف می باشد .با ین تفاوت که در مقایسه با غضروف استحکام بیشتری دارد و مانند لاستیک ارتجاع پذیر می باشد. مینیسک ها شبیه بالشتکی هستند که بین دو استخوان اصلی زانو ( استخوان ران و ساق پا ) جای گرفته اند و موظف هستند ضربه های ناگهانی که در اثر فعالیت های مختلف ممکن است به زانو وارد شود را کنترل و جذب کنند.

 

هنگام دویدن هر دفعه که کف پای ما زمین می خورد ، در ناحیه مفصل زانو ، استخوان ران و ساق پا ، با شدت به هم کوبیده می شوند و مینیسک با جای گیری میان این دو استخوان از شدت ضربه وارده می کاهد.

 

 

جراحی برداشتن مینیسک

در صورتی که آسیب‌دیدگی مینیسک به قدری شدید باشد که نتوان آن را ترمیم نمود، احتمالاً لازم است قطعه پاره شده آن از طریق جراحی برداشته یا بریده شود. اما بدون وجود مینیسک که به عنوان ضربه‌گیر در مفصل زانو عمل می‌کند، ممکن است بیمار در آینده دچار زانو درد مداوم و آرتروز زانو شود.

 

برای بسیاری از بیماران مسن که به این عارضه دچار می‌شوند، ممکن است از عمل جراحی تعویض مفصل زانو انجام شود. اما برای افراد جوان و فعالی که سن کمتر از ۵۵ سال دارند، شاید بهتر باشد که از عمل دیگری به نام جراحی پیوند مینیسک استفاده شود. در طی عمل جراحی پیوند مینیسک، غضروف آسیب‌دیده با یک غضروف اهدایی جایگزین می‌شود.

 

جراحی پیوند مینیسک برای همه افراد گزینه مناسبی نیست. در واقع اگر شما سابقه ابتلاء به آرتروز زانو داشته باشید، جراحی پیوند مینیسک نمی‌تواند کمکی به شما بکند. اما در بعضی از بیماران، این روش می‌تواند نتایج بسیار خوبی داشته باشد و درد زانو را تا حد زیادی کاهش دهد. انتخاب روش درمانی مناسب در این عارضه با دقت در گزینش بهترین متخصص ارتوپد و مراجعه به ایشان، امکان‌پذیر است.

برای آشنایی با هزینه عمل مینیسک زانو با ارزان ترین روش درمانی اینجا کلیک کنید.

دوره نقاهت عمل مینیسک زانو چقدر طول می کشد؟

دوره نقاهت عمل مینیسک زانو بستگی به عوامل مختلفی نظیر:

 

-اینکه پارگی زانو چقدر شدید است

 

-اینکه پارگی مینیسک از چه نوعی است

 

-چه عمل جراحی برای درمان پارگی انجام شده است( عمل بازسازی بوده یا جراحی کامل انجام گرفته )

 

-سن بیمار ( افراد پیر دوره نقاهت طولانی تری نسبت به افراد جوان دارند)

 

-سلامت عمومی ( معمولا افراد سالم بدون هیچ بیماری زمینه ای پس از 4هفته بهبود میابند)

 

در صورتی که تمامی شرایط ذکر شده در یک فرد رعایت شده باشد؛ بهبودی کامل پارگی مینیسک زانو چهار تا شش هفته طول می کشد. البته باز هم این مقدار تقریبی است و در هر فردی نرخ بهبودی متفاوت است.

 

رعایت دستورالعمل ها و مراقبت های لازم در دوران نقاهت عمل مینیسک زانو، از دیگر عوامل مهمی است که در بهبودی و کوتاه شدن دوره نقاهت موثر است. پس برای بهبودی سریعتر باید به چنین مراقبت هایی توجه ویژه ای داشته باشید:

 

از زخم ها به خوبی مراقبت کنید.

 

تا یک ماه پس از جراحی از خم و راست کردن زانو ها خودداری کنید

 

برای کنترل درد های خود از داروهای مسکن که پزشک تجویز کرده، استفاده کنید

 

برنامه توانبخشی پس از عمل مینیسک زانو را جدی بگیرید.

 

از فعالیت هایی که ضربه شدیدی را به زانو وارد می کنید؛ اجتناب کنید.

تغذیه بعد از عمل مینیسک زانو

مصرف شیر، لبنیات، گوشت، میوه و سبزیجات بعد از عمل به افزایش روند بهبودی کمک می‌کند. انواع محصولات پروتئینی مانند گوشت قرمز، مرغ و غذاهای دریایی نقش موثری دارند. به منظور بازسازی بافت‌ها و استخوان‌ها، مصرف مواد حاوی اسید‌آمینه، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های A، E و C موجود در مواد طبیعی یا کپسول‌های مولتی ویتامین توصیه می‌شود.

 

کلسیم موجود در اسیدهای چرب مانند امگا ۳ با مصرف غذاهای دریایی یا قرص‌های روغن ماهی، شرایط مورد نیاز جهت بازسازی استخوان‌ها را فراهم می‌کند. ولی دقت داشته باشید در خوردن غذاها زیاده‌روی نکنید و از خوردن کله پاچه، قلم و پای مرغ که به غلط رواج یافته‌اند، خودداری کنید. زیرا باعث اضافه وزن شده و منجر به فشار اضافی به مینیسک زانو می‌شوند.

  • ۰۱/۰۴/۱۷
  • Pain House

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی